Een korte promo-film is een “extra middel” om geïnteresseerde naar je site te trekken. De bezoeker van een site is onder te verdelen in drie type. Het oriënterende-, de vergelijkende- en het aankopende type. Omdat we hier spreken over een korte promo-film is deze voornamelijk voor de oriënterende bezoeker. Deze bezoeker is geïnteresseerd maar moet snel bewogen worden om een zich te verdiepen in de mogelijkheden van het bouwproject.
Een korte film geeft duidelijk weer hoe het project na realisatie er uit ziet. Extra belangrijk is dat de beelden een zo reëel mogelijk beeld geven. Deze korte promo-film kan naast de woningen ook een goed beeld van de omgeving laten zien. Om de klantattractie zo groot mogelijk te maken zijn de volgende zaken van belang:
- Ondersteuning van de film door tekst, muzikale of vocale ondersteuning
- De lengte van een film.
Ondersteuning
De ondersteuning is belangrijk om het beeld naast realisme ook gevoel te geven. De ondersteuning moet ook passend zijn bij de doelgroep. Een appartementen complex in het hart van de grote stad met compacte studio’s voor starters in de prijsrange van € 150.000-€ 220.000 moet je niet ondersteunen met een saai klassiek muziekje. Ook past daar geen donkere rustige mannenstem bij die de uitleg geeft van het project. Hier moet de muzikale of vocale ondersteuning jong, energiek en dynamisch zijn. Is het project meer voor mensen in de leeftijd categorie 50+ die in het buitengebied een vrijstaande woning kopen, dan moet ook hier de muzikale ondersteuning op aangepast worden. Een snerpende gitaar en een enthousiast actieve stem zal dan niet de juiste ondersteuning geven.
De lengte
Uit onderzoek blijkt dat voor het eerste oriëntatiefase zeker geen promofilms van 3-4 minuten gemaakt moeten worden. Voor het vormen van een indruk heb je niet meer dan 30 seconden tot 1 minuut nodig. Dit lijkt snel geregeld maar de kunst bij dit soort korte films is de kunst van het weglaten. De boodschap moet uitnodigend kort en bondig zijn. Dit geld voor de beelden als wel voor de ondersteunende vocale teksten.
Kostbaar?
Om kosten te besparen kunnen wij uit de 3D visualisaties en de 360 graden beelden, al eenvoudige promotionele films genereren. Dit levert slechts een beperkte investering. Laat het budget meerdere mogelijkheden toe, zoals het echt inpassen van bestaande omgeving met een vocale ondersteuning dan hebben we ook daar de mogelijkheden toe.